قدیری ابیانه: شهید آنیلی بحران امروز جامعه غرب را پیشبینی کرده بود
سه شنبه ، 1 آذر 1390
به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه گذشته در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت ادواردو آنیلی اظهار داشت: آنیلی در مصاحبه با روزنامه مانیفستو در ایتالیا اوضاع جامعه امروز غربی را بیان کرده بود که "منصرف نمیشوم از این که بگویم زمانی که ما در آن زندگی میکنیم زمان انحطاط ارزشهاست و تنها هدف و اسطوره پول جمع کردن است."
وی اضافه کرد: "ما همه از رواج مواد مخدر در میان جوانان نگرانیم، اما متوجه نیستیم که به سمت دنیایی میرویم که اساس آن بر پایه مقدار حساب بانکی افراد است، اما همه اینها رو به پایان است و به اعتقاد من در آینده بعد از یک شبه رنسانس وارد عصری میشویم که دیگر بر پایه تجربهگرایی و خردگرایی دکارت نیست."
سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه سخنان آنیلی بیان داشت: "نباید فراموش کنیم که استثمار انسانها از طبیعت مقدمهای برای بهرهکشی انسانی از انسان دیگر است، پول باید وسیله باشد و نه هدف و یک حکومت باید از خود بپرسد که ادامه منطق حداکثر سود به کجا میانجامید."
وی با اشاره به اینکه منطق لیبرالیسم محاسبه سود است، ادامه داد: لیبرالیسم یعنی دنیایی که اساس آن بر پایه حساب بانکی است و ادواردو به درستی پیشبینی میکند که این عصر رو به پایان است و عصر اسلام فرا میرسد.
قدیری ابیانه افزود: امروز شاهد اوجگیری نهضتهایی در غرب هستیم که جنبش 99 درصد علیه یک درصد نامیده میشود، یک درصدی که ادورادو به خوبی ماهیت آنها را میشناخت اما از آن دفاع نمیکرد.
وی با بیان اینکه خانواده آنیلی مطرحترین و ثروتمندترین خانواده ایتالیا است، تصریح کرد: موقعیت پدر آنیلی به گونهای بود که حتی رئیس جمهور ایتالیا نیز برای ملاقات پدر آنیلی باید وقت قبلی میگرفت بنابراین میتوان گفت موقعیتی همانند ادواردو یک در میلیون هم پیش نمیآید.
سفیر سابق ایران در ایتالیا ادامه داد: زمانی که ادواردو در سال 2000 به شهادت رسید، درآمد سالانه این خانواده از در آمد سالانه نفت ایران بیشتر بود.
وی با اشاره به اینکه ادواردو از هر آنچه یک جوان میتواند آرزو کند چیزی فراتر داشت، گفت: هفت کارخانه ماشین، چند بانک و روزنامه، باشگاه ورزشی مانند یوونتوس، موسسه مد و لباس و غیره بخشی از ثروت ادورادو بود که شاید تنها جزو کوچکی از آن در آرزوی یک جوان امروزی میگنجد.
قدیری ابیانه افزود: این ثروت از لحظه تولد ادواردو به نام او بود و وی برای به دستگیری ثروت پدر تربیت میشد اما وی راه دیگری را برگزید.
وی از جمله ویژگیهای آنیلی را بیاعتنایی به ثروت دانست و تاکید کرد: شهید آنیلی میدانست ثروت خوشبختی نمیآورد زیرا در اوج آن قرار داشت و در جامعهای زندگی میکرد که ارزش افراد به میزان حساب بانکیشان است.
دوست شهید آنیلی ادامه داد: اما او از موضع بالاتر از لحاظ ثروت به آدمها مینگریست و میدید چه انسانهای حقیر و بیارزشی تنها به خاطر ثروت مورد احترام جامعه هستند.
وی با بیان اینکه آزادی در غرب برای ادواردو جلوهای نداشت، تصریح کرد: او میدانست آزادی وجود ندارد زیرا از پشت پردهها آگاه بود و میدانست رسانهها وابسته به امثال پدر او هستند و امیال آنها را دنبال میکنند.
قدیری ابیانه ادامه داد: دموکراسی غربی نیز برای ادواردو رنگی نداشت زیرا میدانست مردم نیز اسیر ترفندهای امثال پدر اویند و کسی که صاحب ثروت است همه کاری میکند تا صاحب این ثروت باقی بماند و مورد اعتراض قرار نگیرد.
وی تاکید کرد: به همین دلیل است که افرادی مانند پدر آنیلی با وجود آن همه ثروت صاحب روزنامه نیز میشود تا بتوانند افکار عمومی را تحمیق کنند.
سفیر سابق ایران در ایتالیا اضافه کرد: در واقع آنها مایل به بیداری افکار عمومی و رخ دادن آنچه امروز شاهد آن هستیم یعنی اعتراض به اینکه چرا ثروت تنها در دست یک درصد جامعه است نیستند.
وی راهاندازی موسسات مد و لباس و باشگاه ورزشی نیز جزو ترفندهای آنها برشمرد و تصریح کرد: آنها قصد دارند فرد به جای دیدن افق دور و تفکر درباره این امر که چرا در جامعهای زندگی میکند که همه چیز در دستان سرمایهداران است خود را با مدها تنظیم کند و یا با توپ و فوتبال سرگرم شود.
قدیری ابیانه ادامه داد: بنابراین تمام اینها وسیلهای برای تحمیق مردم است اما در واقع ادواردو اسیر این باورها نشد زیرا با پشت صحنهها آشنا بود و میدانست در عمق این جریان چه میگذرد.
وی در ادامه تاکید کرد: ادواردو آنیلی با خودش صادق بود و به دنبال حقیقت میگشت و اگر کسی صادقانه دنبال حقیقت بگردد، آن را مییابد.
سفیر سابق ایران در ایتالیا با بیان اینکه پدر ادواردو یک مسیحی کاتولیک و مادرش پرنسس یهودی طرفدار صهیونیستها و از خاندان پادشاهی ایتالیا بود، تاکید کرد: آنچه سبب شد ادواردو حقیقت را جستجو کند تضاد میان این دو دین درباره حضرت مسیح است.
وی ادامه داد: از یک طرف مسیحیها حضرت عیسی را تا درجه خدایی بالا میبرند و مادر او را مادر خدا میدانند و از طرفی یهودیها تقدسی برای ایشان قائل نبوده و حضرت مریم را یک خیانتکار بزرگ میدانند که مستحق مرگ است.
قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: از دیدگاه یهودیان مسیح فرزند گناه است و گناه بزرگتر مریم این است که گناه بزرگ خود را معجزه جلوه داده است، بنابراین ادواردو نمیتوانست هم مانند پدرش مسیح را تا درجه خدایی بالا برد و هم مانند مادرش تا این حد پایین بلکه وی دنبال حقیقت بود و به همین دلیل رشته الهیات را در دانشگاه برگزید.
وی به بیان شیوه مسلمان شدن ادواردو پرداخت و بیان داشت: وی چهار سال پیش از انقلاب و در 20 سالگی بر حسب اتفاق چند آیه از قرآن را میخواند و میفهمد قرآن نمیتواند کلام انسانی باشد و تنها با خواندن قرآن و بدون نیاز به مشورت مسلمان میشود.
دوست شهید آنیلی ادامه داد: شهید آنیلی امیدوار بود ثروت خاندانش را به دست گرفته و در مسیر اسلام استفاده کند اما زمانی که از این امر ناامید شد تصمیم گرفت به مرکز تشیع یعنی قم آمده و به تحصیل علوم دینی بپردازد که وی را به قتل رساندند و شهادت وی را همانطور که خودش پیشبینی کرده بود، خودکشی جلوه دادند.
وی افزود: با شهادت ادواردو مدیریت و مالکیت این ثروت عظیم به دست صهیونیستها افتاد و در واقع در یک کشور کاتولیک یک کودتای بزرگ اقتصادی رخ داد و کسی مطلع نشد.
قدیری ابیانه تاکید کرد: بعضی میگویند شهادت ادواردو نشانه حقانیت اسلام بود اما من میگویم اسلام حق است چه او مسلمان میشد یا نه بلکه اسلام آوردن ادواردو نشانه حقطلبی او بود.
وی افزود: همچنین بسیاری می گویند که ادواردو الگوی آنها است، اما در واقع شهدا و جوانان حزباللهی ما الگوی او بودند.
سفیر سابق
ایران در استرالیا با اشاره به اینکه او فساد زنان غربی و ملعبه دست ثروتمندان شدن
را درک کرده بود، افزود: او دلیل حجاب و عفت زنان را میدانست و دوستش کنت لوکا
نیز زمانی که دلیل اسلام برای حجاب زنان را دانست اسلام آورد.
وی ادامه داد:
بعضی میپرسند ادواردو در اسلام چه دید که مسلمان شد. به نظر من اگر کسی اسلام را
بشناسد و مسلمان نشود، عجیب است.
قدیری ابیانه با بیان اینکه من این موضوع را در مکزیک تجربه کردم، تصریح کرد: در مدت سه سال و سه ماهی که آنجا بودم هر جا اسلام را عرضه کردم، عدهای مسلمان شدند که اساتید دانشگاه و گاهی کمونیستها هم در میان آنها بودند.
وی افزود: اگر اسلام را پهلوی مکاتب دیگر قرار دهیم آنها حرفی برای گفتن ندارند، تنها باید بدانیم با که صحبت میکنیم و ساده صحبت کنیم.
سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: تجربه من این است اگر اسلام را همان طور که هست به زبان ساده برای دیگران بیان کنیم، شاهد گرایش افراد مختلف به آن بوده و میتوانیم کاری کنیم که آگاهی و موج بیداری اسلامی روند خود را سریعتر بپیماید.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوست ایرانی شهید آنیلی بوده است، تصریح کرد: چهار و نیم سال پیش که به مکزیک میرفتم نگران بودم که یاد و خاطره ادورادو کمرنگ شود اما وجود انجمن اسلامی شهید ادورادو آنیلی سبب شد در این سالها مراسم وی پر رنگ برگزار شود.
وی این انجمن را از جمله تشکلهای موثر در گسترش آگاهی اسلامی دانست و افزود: امروزه هر کس به اینترنت دسترسی دارد، میتواند به پایگاه جهانی اسلام مبدل شود و انجمن اسلامی شهید آنیلی نیز میتواند در این امر نقش بهسزایی داشته باشد.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا، دکترای مدیریت استراتژیک، کارشناس عالی وزارت امور خارجه، مهندس معمار پایه یک (فارغ التحصيل از فلورانس ايتاليا) و عضو نظام مهندسی، بنيانگذار اولين انجمن اسلامي دانشجويان در ايتاليا (1353).